6 januari 2016

INSPANNINGSTEST

Een inspanningstest of VO2 max test, is dat niet alleen iets voor de professionals? Die zie je soms zo’n test doen en zichzelf helemaal pleuris rijden op zo’n testfiets. Het antwoord is simpel, iedere sporter en dus ook fietser is enorm gebaad bij het doen van een inspanningstest!

U kent het misschien wel, de buren of kennissen hebben u zover gekregen om een keer met ze mee te gaan om lekker te trappen op de racefiets of
ATB. Waar bij voorbaat altijd wordt gezegd dat “we rustig aan zullen doen”, ontaarden deze ritjes 9 van de 10 keer in maar 1 ding: meten!! Wie is de sterkste, snelste en stoerste van de groep en kan vervolgens bij de buurtbarbecue met de borst vooruit lopen…

Helaas haken velen dan gelijk ook al na enkele keren af en gaat de nieuwe, dure fiets op Marktplaats, zonde “want het leek me echt wel leuk”. Anderen hebben iets van krijg nou wat, ik laat me er niet af rijden en gaan in alle over gebleven uurtjes de fiets op om maar te zorgen dat de buurt je ziet als de nieuwe Bauke Mollema.

Wat we nu schetsten is misschien een beetje zwart wit, maar wat we er mee willen aangeven is dat enige visie vaak ontbreekt. En dit kan leiden tot frustratie, ergernis en je kunt je afvragen of het altijd even gezond is!

Om nu wel verantwoord te beginnen, op te bouwen en uiteindelijk mocht je dit willen het uiterste uit jezelf willen halen, dan is een inspanningstest een ware uitkomst!

Wij van Velo51 of Bart de Boer van Aeroobsports kunnen u begeleiden qua training, maar hebben daar wel bepaalde gegevens voor nodig om u daadwerkelijk beter te maken. Om een gedegen schema op te kunnen stellen is het van groot belang dat gemeten wordt wat uw hartslagzones zijn. Aan de hand van deze zones en met behulp van een hartslagmeter kunnen wij met u aan de slag en u verantwoord laten trainen. Niet te hard, niet te zacht, precies goed zoals uw conditie het toe laat en wat past bij uw doelstellingen.

Voor meer gevorderde (wedstrijd)fietsers is een test een absolute must. Hoe hoger het niveau wordt waarop u acteert, hoe meer het aan komt op details. Gericht trainen en pieken naar bepaalde wedstrijden is zonder testgegevens eigenlijk niet te doen. Het allerbeste zou zijn om niet alleen op hartslag maar ook op vermogen te trainen. Dit behoort tot de strong points van Bart de Boer van Aeroobsports en hij is hiermee uniek in deze regio!

Meer informatie over de test zelf kunt u vinden op de site van Aeroobsports.

In overleg met Bart de Boer en ons stippelen we met u uw unieke traject uit om op een verantwoorde manier uw doelstellingen te halen.

 

Wij bieden ook professionele bikefitting aan, bekijk hier de mogelijkheden…

Web Design MymensinghPremium WordPress ThemesWeb Development

Eerste training

28 januari 201628 januari 2016

Kleding

  • Shirt korte mouw Aero, of De Luxe
  • Fietsbroek Toptec ( de topbroek van Lawi )
  • Shirt lange mouw
  • Set hoge sokken Zorbig flour roze
  • Overige kleding tegen kostprijs, dit geldt ook voor kapot gevallen kleding
  • Pasavond 14 februari

Trainingsweekend

  • Weekend 11, 12 en 13 maart
  • Locatie Eiffel of Ardennen
  • Maaltijden: vrijdag 1x bij aankomst, zaterdag 3x en zondag 2x
  • Geen eigen bijdrage
  • Brandstof voor eigen rekening

Team opgericht!

28 januari 2016
Team opgericht!